Asmens tapatybės kortelė ir pasas
Asmens dokumentų išdavimas |
|
Paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimas ar keitimas |
100 eurų |
Paso išdavimas ar keitimas nepilnamečiams ir senatvės pensijos amžių sukakusiems asmenims |
50 eurų |
Asmens tapatybės kortelės išdavimas ar keitimas, kai kartu išduodamas ar keičiamas pasas | 50 eurų |
Kur ir kaip kreiptis dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo?
Pilietis, gyvenantis užsienio valstybėje, dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo gali kreiptis:
- į Lietuvos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą užsienio valstybėje (privaloma išankstinė registracija),
- jei yra Lietuvos Respublikoje, – į pasirinktą migracijos tarnybą.
DĖMESIO: |
Asmens tapatybės kortelė arba pasas konsulinėje įstaigoje išduodamas tik asmenims, deklaravusiems išvykimą iš Lietuvos Respublikos. Jei nesate deklaravę išvykimo iš Lietuvos, galite tai padaryti konsulinėje įstaigoje, kreipdamiesi dėl asmens tapatybės kortelės arba paso. Asmens tapatybės kortelė ir pasas neišduodami ir nekeičiami, jei pilietis yra ieškomas Lietuvos Respublikos teisėsaugos institucijų. |
Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimas/keitimas ir jų galiojimas
Asmens tapatybės kortelė keičiama, jei:
- pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
- ji tapo netinkama naudoti;
- joje yra netikslių įrašų;
- pasibaigė jos galiojimo laikas;
- to pageidauja pilietis.
Pasas keičiamas, jei:
- pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
- jis tapo netinkamas naudoti;
- jame yra netikslių įrašų;
- pasibaigė jo galiojimo laikas;
- išnaudoti vizoms skirti lapai;
- to pageidauja pilietis.
Asmens tapatybės kortelė galioja:
- 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
- 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
- 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 70 metų amžiaus;
- 30 metų jei ji išduota piliečiui nuo 70 metų amžiaus.
Pasas galioja:
- 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
- 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
- 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus.
Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso galiojimo laikas nėra tęsiamas, o vietoj baigusio (baigiančio) galioti dokumento išduodamas naujas.
DĖMESIO: |
|
Kokius dokumentus reiia pateikti Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelei arba pasui gauti ar pasikeisti?
- Dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo Lietuvos Respublikos pilietis turi asmeniškai atvykti į Lietuvos konsulinę įstaigą užsienio valstybėje ar į migracijos tarnybą Lietuvoje.
- Asmenys, vyresni nei 16 metų amžiaus, prašymą ir kitus dokumentus pateikia asmeniškai. Prašymus dėl dokumentų išdavimo ar keitimo asmenims iki 16 metų pateikia vienas iš tėvų. Jeigu kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės arba paso keitimo ar išdavimo asmeniui nuo 16 iki 18 metų, kuris dar nėra turėjęs paso ir/arba asmens tapatybės kortelės, kartu su nepilnamečiu turi atvykti vienas iš tėvų, kad patvirtintų jo asmens tapatybę.
- Pateikiant vaiko nuo 2 metų iki 16 metų prašymą, turi dalyvauti ir jis pats. Pateikiant prašymą dėl dokumento išdavimo piliečiui iki 2 metų – jam atvykti į konsulinę įstaigą nebūtina.
Iki piliečiui bus išduota nauja asmens tapatybės kortelė ar pasas, jo turimas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas galioja jame nurodytą laiką.
DĖMESIO: |
Asmens tapatybės kortelė arba pasas konsulinėje įstaigoje išduodamas tik asmenims, deklaravusiems išvykimą iš Lietuvos Respublikos. Jei nesate deklaravę išvykimo iš Lietuvos, galite tai padaryti konsulinėje įstaigoje, kreipdamiesi dėl asmens tapatybės kortelės arba paso. |
Dokumentai, kuriuos reikia pateikti asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimui/keitimui:
Asmenims nuo 16 metų:
- Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
- Konsulinio mokesčio sumokėjimą patvirtinantis dokumentas, jei buvo mokėta iš anksto (pavedimu).
DĖMESIO: |
Jei kreipiamasi dėl dokumento išdavimo asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje, ir santuoka/ištuoka nėra įtraukta į apskaitą Lietuvoje, privalo būti pateikti dokumentai dėl santuokos/ištuokos įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje. |
Vaikams (iki 16 metų):
Vaiko asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
- Vieno iš tėvų ar globėjų asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas.
Ambasadoje nuotraukos daromos su specialia biometrine įranga. Fotografuojant būtina kelias sekundes nejudėti ir išlaikyti žvilgsnį, todėl vaikų, ypač iki 5 metų, tėvams yra rekomenduojama pateikti dvi vaiko amžių atitinkančias paso nuotraukas.
Konsulinio mokesčio sumokėjimą patvirtinantis dokumentas, jei buvo mokėta iš anksto (pavedimu).
DĖMESIO: |
Jei vaikas yra gimęs užsienio valstybėje ir vaiko gimimas nėra įtrauktas į apskaitą Lietuvoje, prieš kreipiantis dėl pirmojo paso turi būti pateikti dokumentai dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje. Jeigu prašymą išduoti asmens dokumentą vaikui teikia vienas iš išsituokusių vaiko tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai) – privaloma pateikti dokumentą, patvirtinantį, kad vaiko gyvenamoji vieta nustatyta su prašymą pateikiančiu vaiko tėvu arba kito iš tėvų rašytinį sutikimą dėl prašymo pateikimo, o jeigu vaiko gyvenamoji vieta nenustatyta – dokumentą, kuriuo nutraukta santuoka. |
Asmeniui, praradusiam asmens tapatybę patvirtinantį (-čius) dokumentą (-us):
- Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
Siekiant nustatyti asmens tapatybę, jei prarastas vienintelis turėtas Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinantis dokumentas, reikia pateikti kitą dokumentą, kuriame būtų asmens nuotrauka, pvz.: vairuotojo pažymėjimą ar Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą, ar studento pažymėjimą, ar užsienio valstybės išduotą dokumentą: pasą, leidimą gyventi ar kt. - Pranešimas apie Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento praradimą.
- Konsulinio mokesčio sumokėjimą patvirtinantis dokumentas, jei buvo mokėta iš anksto (pavedimu).
DĖMESIO: |
Visais atvejais, pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo, konsulinis pareigūnas turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas pateiktų papildomus dokumentus ir/arba patikslintų pateiktus duomenis. |
Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso atsiėmimo (siuntimo) tvarka
Asmens tapatybės kortelę arba pasą pilietis atsiimti gali asmeniškai atvykęs į konsulinę įstaigą arba minėtus dokumentus paimti gali piliečio įgaliotas asmuo, kitas teisėtas atstovas ar piliečio rašytiniame prašyme išduoti asmens tapatybės kortelę ar pasą, nurodytas asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą.
Atsiimti piliečio iki 16 metų asmens tapatybės kortelę arba pasą turi, o piliečio nuo 16 iki 18 metų gali vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, turi būti pateiktas keičiamas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas. Jis pažymimas kaip negaliojantis ir grąžinamas.
Jei pilietis pageidauja, asmens tapatybės kortelė arba pasas gali būti siunčiami registruotu paštu. Tačiau paštu gautas pasas neaktyvuojamas ir negalioja tol, kol konsulinė įstaiga paštu arba elektroninėmis priemonėmis negauna pranešimo apie paso gavimą. Už asmens dokumentų siuntimą paštu ambasadai kompensuojamos išlaidos nuo 2024 lapkričio 11 d. sudaro 27 eurus 80 centų. Sumokėti galima ambasadoje, kortele, pateikiant dokumentus dėl paso išdavimo (keitimo), arba pavedimu į ambasados sąskaitą (Embassy of Lithuania, FI80 2153 1800 0269 31), nurodant siuntėjo vardą, pavardę ir mokėjimo tikslą (už pašto paslaugas).
DĖMESIO: |
Konsulinė įstaiga per nustatytą laiką negavusi pranešimo apie asmens tapatybės kortelės ar paso gavimą (jei dokumentas buvo siunčiamas paštu), atitinkamą dokumentą paskelbia dingusiu. Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas. |
Trūksta informacijos?
Daugiau informacijos apie asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus galima rasti Asmens dokumentų išrašymo centro prie VRM interneto svetainėje, o apie šių dokumentų išdavimą/ keitimą - Migracijos departamento prie VRM svetainėje www.migracija.lt.